helgen, LÅNGT inlägg!

Datum: 2011-10-17 Klockan: 20:56:10
I fredags hann jag hem i en halvtimme innan vi åkte till boxholm. Målade naglarna & åt.
I boxholm fick vi vänta i typ en timme innan bussen kom, och sen bar det av mot Falun!
Satt brevid Ida, flummade hela vägen. SJUKT dålig humor.
Stannade vid örebro någonstans och åt våran matsäck, va framme vid skolan i Falun ca 10-halv 11.
Packade upp sakerna, packade väskan till morgondagen, tog ett varv på skolan och sen var det dags att sova!

Lördag:
vi vaknade vid 7 tror jag, klädde på oss, och sen gick vi mot matsalen för frukost. Sen åkte vi till tävlingen, som va några kilometer utanför.
Startade vid.. kvart över nåt, jag sprang förstasträckan, för första gången!
Jag va så nervös minuterna innan. Stod där och bara trampade. Ännu mer nervös vid 30 sek. Ännu mer vid 10. Sen blåste dom i visselpipan & vi sprang iväg!
Gick väl skapligt, men konditonen är ju inte på topp än. En vecka att träna på efter 2 veckors uppehåll, det går inte!
När jag va klar växlade jag över till Emmy, sen gick Johanna och jag mot duschen.
Världens kö, jag hade glömt foppatofflor, och marken va ju iskall.

Åt vid Lugnet och kom till skolan vid 5. Vi skulle åka mot bion halv 6. men det gick toppen ändå!
Vi kollade på "Johnny English reborn", jätterolig! :D
När vi kom tillbaka vart de flum hela kvällen typ. Spådde i kort, oseriöst då ;)
På natten skrekpratade Ida i sömnen, hon hade gjort det natten innan med, fast då hade jag inte vaknat, men nu gjorde jag det. det jag görde va "NEEEEEEJ! NEJ INTE DOM!!!!!!" xD

2 random som ja hittade ;)

Söndag: Vaknade kvart över 6, gick upp, tog på oss kläder, packade lite, åt frukost, packade klart.
Sen gick vi ut till bussen, med all packning, och åkte mot dagens tävling.
På samma ställe, men dag 2 ät dom flesta utklädda, och båda i laget springer samtidigt en dubbelt så lång bana som vanligt! 
Så Emmy och jag skulle spinga en 6,2 km lång bana, utklädda till farbröder, vilket faktiskt gick bra :D
Hade jättekul när vi sprang, mycket roligare än att springa själv ;)
Hade massa mål, halva banan, vätskekontrollen, och duschen. kön va iskall!
Tävlade föressten mot ett par kor. Dom va efter oss hela banan!!!
Eller två stycken utklädda som sprang samma klass. Men ändå. Vi vann över dom iallafall!

På vägen ham stannade vi på en pizzeria och åt världens äckligaste köttfärssås, sen till hemköp och köpa godis till resten av resan. Satt och smsade med emmy, som satt typ två meter bort, halvkollade på film och flummade med ida. Försökte plugga, vilket inte gick så bra när min 10åriga kusin rabblade allt om kungarna på 1600-1900talet x)
Så skönt när man kom till skänninge, och visste att det inte va evigheter till mjölby.
SEN HEMMAAA!!! :DDD

vacker liten bild.




Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress:

Blogg/hemsida:

Kommentar:

Trackback